يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

لیموترش: گیاهشناسی، خواص و توصیه‌های قبل از مصرف

لیمو ترش ایرانی

نام تجاری گیاه:

Persian Lime

نام علمی گیاه:

Citrus ×latifolia (Tanaka ex Yu.Tanaka) Tanaka

تاریخچه و گیاهشناسی:

 لیموی ایرانی به احتمال زیاد حاصل تلاقی دو گونه‌ی Citrus aurantiifolia  و Citrus limon است. منشأ صحیح این گیاه شناخته شده نیست اما احتمال می‌رود بومی ایران باشد. در برخی منابع آمده است که در اواسط دهه‌ی 1800 میلادی از ایتالیا (یعنی سرزمینی که گفته می‌شود لیموترش از سال 1824 در آنجا کشت می‌شد) به برزیل وارد شد. برخی معتقدند لیموی ایرانی از طریق تاهیتی به ایالات متحده برده شد.

پس از جنگ جهانی اول، لیموی ایرانی جایگاه خود را در تجارت گیاهان یافت. البته در ابتدای کار، تاجران و مردم این گیاه را نمی پذیرفتند مثلا کانادایی ها تا مدتی این لیمو را قبول نمی کردند چون به لیموی مکزیکی عادت کرده بودند. در دهه ی 1930 بسیاری از پرورش دهندگان مرکبات در فلوریدا که به فکر کسب درآمد بیشتر بودند، لیمو ترش را کشت کردند و در سال 1949 استفاده از این گیاه گسترش یافت. اکنون این گیاه در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایالات متحده ی آمریکا، برزیل و استرالیا کشت می شود.

دانستنی های کشاورزی

گیاهشناسی و نحوه زراعت (کاشت، داشت، برداشت) لیمو ترش ایرانی

خواص لیمو ترش:

خواص لیمو ترش:

مواد موثره و ارزش تغذیه ای لیمو ترش

آلفا-ترپینئول، پاراسیمن، ژرانیال، اوراپتن، اریوسیترین، تانگرتین، لیمـونن، فلانـدرن، کامفن، سیترال، ژرانیول، لینالول، سـیترونلول، آلفا-پینن، بتا-پینن، گاما-ترپینن، سابینن، میرسن، روتین، هسپیریدین، نارینجین، نارینجنین، نونیلیک آلدئید، آنترانیلیک اسید و سیتریک اسید.

enlightenedجهت رفع چربی مو، آن را با آب لیموترش و بعد آب معمولی می شویند.

enlightenedابن سینا پزشک معروف ایرانی، آب لیمو را بهترین دارو برای تشنج های ناشی از تب می‌دانست و یرقان را هم با لیمو معالجه می‌کرد.

enlightenedاز لیموترش در رایحه درمانی برای کاهش اضطرابِ پس از عمل جراحی استفاده می شود.

دوز مناسب مصرف لیموترش به چندین عامل مانند سن فرد، سطح سلامتی و عوامل دیگر بستگی دارد. هم اکنون اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده دوز مناسب لیموترش در دسترس نیست. به یاد داشته باشید محصولات طبیعی همیشه لزوما ایمن نیستند و حد مجاز مصرف آنها می‌تواند مهم باشد. هنگام مصرف این مواد به دستورالعمل روی برچسب محصول توجه نمایید و پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

1 تا 2 ساعت قبل یا بعد از غذا.

عوارض جانبی و واکنش های حساسیت زا

مصرف خوراکی

هیچگونه خطرات سلامت یا عوارض جانبی در ارتباط با مصرف مناسب دوزهای درمانی تعیین شده شناخته نشده است. پتانسیل کمی برای ایجاد حساسیت از طریق تماس پوست با آب میوه وجود دارد.

بارداری و شیردهی

درحال حاضر اطلاعات موثق و کامل درباره‌ی عوارض مصرف لیموترش در دوران بارداری و شیردهی در دسترس نیست. از مصرف لیمو ترش در مقادیر بیش از حد معمول موجود در غذا پرهیز کنید.

واکنش های حساسیت زا

به طور کلی، هر فرد ممکن است نسبت به گیاهان و ادویه ‌های خاصی حساسیت داشته باشد که این حساسیت باید در درجه اول توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. البته این واکنش‌های آلرژیک عوارض جانبی مزمن یا حاد ایجاد نمی‌کنند و بعد از شناسایی گیاه حساسیت‌زا و قطع مصرف آن‌، عوارض ناشی از آلرژی برطرف خواهد شد.

هیچ شرکت یا هیچ محصولی نمی‌تواند از واکنش‌ های آلرژیک بدن ‌های مختلف از پیش آگاهی داشته باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص هر چند به ندرت پیش می‌آید اما به هر حال ممکن است مصرف کنندگانی با آن مواجه شوند.

تداخل دارویی

نوشیدن آبلیمو همراه با برخی از داروهایی که توسط کبد تجزیه می‌شوند، می‌تواند اثرات و عوارض جانبی این داروها را افزایش دهد. در صورتی که از این قبیل داروها مصرف می‌کنید، با پزشکتان پیش از مصرف آبلیمو مشورت کنید. برخی از داروهایی که از طریق کبد تجزیه می‌شوند عبارتند از: لوواستاتین (مواکور)، کتوکونازول (نیزورال)، ایتراکونازول (اسپورانوکس)، فکسوفنادین (آلگرا) و تریازولام (هالسیون).

کاربرد در طب قدیم

کاربرد در طب قدیم
  • براساس نظر حکمای طب سنتی، لیمو برای صفرا، التهاب معده، آبریزش بینی، سرگیجه، امراض پوستی و ریزش مو مفید است.
  • آب لیموترش خنک کننده است و نقش به سزایی در درمان بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، روماتیسم و مشکلات گوارشی و دفعی دارد.

منابع